sobota 21. července 2012

Netřesky

Určitě všichni znají ty dužnaté růžice rostoucí při zemi.
U nás v zahradě jich najdete hodně. Zelené, načervenalé, malé, velké.


Je to původně horská rostlina, vyskytující se v horách Evropy a Asie. Jak jsem se dočetla, původním zástupcem tohoto rodu v České republice je netřesk střešní. Český název pochází z pověry, že rostlina rostoucí na střeše chrání obydlí před bleskem. Latinské Sempervivum je složením slov Semper (vždy) a vivus (žít).
Jeho květenství se vytahuje do výše a rozkvétá růžovými hvězdičkami.






Netřesky mám ráda, a protože je mi líto je vyhodit, zasadím je tam, kde je místo. Třeba do hrnku.

  ♥♥♥

8 komentářů:

  1. Ahoj Ivanko, netřesky máš krásné, taky je mám ráda a zasadila jsem je kde se dalo. Krásnou neděli Kubka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, některé tak hezké nejsou - začaly chutnat šnekům...

      Vymazat
  2. I já už mám krásnou sbírku netřesků. Letos mi kvetl jeden velmi zajímavě. A taky je sadím kam se dá i do hrnků. Jsem ráda, když mi někdo podaruje starý hrnek. Ivanko, přeji pěknou neděli. Rija

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo, i staré hrnečky jsou potřebné a krásné!

      Vymazat
  3. Jsou nádherné ... Já jich také pár mám. A jak tak na ně koukám, že se jim daří, asi se malinko má sbírka ještě rozroste. Krásnou neděli ... Věra

    OdpovědětVymazat
  4. Ivanko, hlásím se do klubu! Taky mám netřesky moc ráda!
    Pohodový večer, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, beru tě a děkuji za komentář! :-)))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova.