pondělí 1. července 2013

Růže

Nejsem žádným velkým pěstitelem růží, mám na zahradě asi čtyři keříky a některé jsem si vypěstovala 
z růžového očka sama. Moje oblíbená je tahle čajová růže:

Krásně voní a její okvětní lístky sbíráme a sušíme na domácí potpourri a přidáváme do koupele. Růže obsahují v květních plátcích směsi aromatických silic a už naše babičky je využívaly namísto drahé kosmetiky.



Ale proč dnes píšu o růžích? Dostala se mi do ruky knížka o křížkovém vyšívání. Sedla jsem si s ní na zahradě a prohlížela...



Pokud rády vyšíváte, mohu ji jen doporučit. 
Je v ní opravdu víc než stovka květinových motivů. 
A růže hned v několika podobách:




8 komentářů:

  1. Ivanko, to je nádherná knížka. Prosím, dá se někde koupit? Máš nádherné růže, taky je mám moc ráda. Krásný den Rija

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Rijo, děkuji za komentář a k tvému dotazu - já jsem ji objednávala přes knižní klub před 14 dny
      http://www.bux.cz/knihy/130133-prostirani-polstare-a-spol.html
      Ale myslím, že bude k dostání kdekoli a nebo ji v knihkupectví objednají. Alespoň náš knihkupec to tak dělá, přijdu, řeknu, on objedná a pak mi pošle sms...
      Ivana

      Vymazat
  2. Ahoj Ivana, ruže máš nádherné, mám veľa časopisov na rôzne výšivky, aj ruže, no času žalostne málo. A tá šálka je nádherná, až mi srdiečko piští, tak sa mi páči.
    Emily

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emily, máš pravdu, čas letí a to, co si člověk plánuje, se často nestíhá... Ale snad něco udělám! A ten šálek mám jen jeden. Objevený poslední v jednom obchůdku v Chorvatsku, nemohla jsem ho tam nechat...:-)))
      Ivana

      Vymazat
  3. Hezounké růžové království:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ivanko to je krása :o) Také mám růžiček pár nafocených do nějakého příspěvku :o)Knížka je úžasná jeden čas jsem vyšívala hodně moc už se těším jak se nám pak pochlubíš nějakou výšivkou . :o) Měj krásné léto ...Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji a drž mi palce, ať něco stihnu:-)))
      Ivana

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova.