pondělí 2. srpna 2021

Floxy

Začínají se mi stále víc a víc líbit. To bude asi věkem a životní etapou babičky. Je to kytka venkovských zahrádek. Vloni jsem celé trsy přesazovala od plotu, kde stékala voda z dřevníku a pergoly dvou sousedů. Půda tu byla stále vlhká a floxy sice kvetly, ale listy mívaly potažené bílou plísní. Teď jsou více na sluníčku, kvetou překrásně a vypadají zdravě. 


Fialový flox má zatím dva stonky, snad se rozroste více příští rok.
Jsou vděčné i ve váze doma. Přidala jsem k nim rozkvetlou mátu. Její drobné fialkové kvítky floxy hezky doplňují.

5 komentářů:

  1. Ivanko, krásně jsou! Loni jsem koupila dvě barvy, na jaře ještě další - zatím jsou to spíš keříky než keře, jaké měla babička, ale dělají mi radost.
    Přeji krásné srpnové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Helenko! V srpnu je u nás pouť a na starodávném jarmarku jsem loni koupila fialový a předloni dvoubarevný flox. Třeba letos taky nějaký ulovím. :-)
      Ivana

      Vymazat
  2. Ivanko, já toto babiččino kvítí miluji. Je to kytička nezmar, která se mi rozrůstá na mé zahradě. Máš to moc hezké a ráda jsem k tobě po dlouhé době nakoukla. Ahoj Lenka

    OdpovědětVymazat
  3. Kdysi jsem floxy měla, ale pak mi na ně skočila nějaká plíseň, tak jsem je zlikvidovala. Když je někde v zahrádce vidím, tak más chuť je zase obnovit, protože je to moc hezká květina.
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova.