pátek 24. února 2012

Sníh...

Nevím, jak to vypadá u vás, ale u nás je ještě  sníh...
I když dostává od sluníčka co proto. Listovala jsem starými kuchařkami a našla jsem recept se zimním názvem:

Sněhová jablka

Vyzkoušela jsem ho, a protože doma chutnal, přidám se s ním do Lenčiny soutěže Vraž do toho kopu lásky




Recept je z knížečky Cukrovinky a pamlsky od Marie Janků Sandtnerové. Tak tedy:

Těsto: 24 dkg hladké mouky
          8 dkg cukru
          15 dkg másla ( Hera )
          2 žloutky
          citronová kůra
Suroviny vypracujeme na vále a dáme na 30 min. chladit do lednice.

Náplň: 6-10 jablek podle velikosti
           1/4 l vody
           1 lžíce cukru
           marmeláda
Jablka oloupeme, vykrojíme jadřince (větší jablka rozpůlíme, menší necháme celá) a dáme do kastrolu, podlijeme vodou, zasypeme cukrem a dusíme.

Těsto dáme do dortové nebo koláčové formy, vytvoříme i okraje koláče. Samotné těsto pečeme do růžova.
Na upečené těsto navrstvíme  opatrně jablka, aby zůstala celá. Do důlků jablek přidáme malé kosky marmelády. Nakonec koláč pokryjeme sněhem ze 4 bílků a 16 dkg cukru. Pocukrujeme moučkovým cukrem a dopečeme v mírné troubě. Výborný je vychlazený.




7 komentářů:

  1. Ivanka ten vyzerá perfektne, určite ho vyskúšam. Andrea

    OdpovědětVymazat
  2. Škoda,že jsem dnes nestihla dojít a ochutnat...........
    Hezký víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já jsem tě čekala... :-(
      Musela jsem se obětovat a sníst i tvoji porci - zas kilo navíc :-)))
      Ivana

      Vymazat
  3. Hmmm, už teď mi chutná, jdu do něj ... :-) díky za recept !

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam hneď by som si dala:))Marla

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam. Iví, vypadá skvěle a určitě i chutná výtečně. Ráda ti dám recept do soutěže.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova.