středa 9. května 2018

Jaké jméno máš?

Musím se přiznat, že jsem ráda, když vím, co mi na zahradě roste. Myslím tím to, jak se která rostlina jmenuje. Občas usedám k internetu cíleně a hledám... Často se mi má detektivní práce daří a dovím se i něco navíc. Třeba nějakou zajímavost nebo použití v kuchyni, kosmetice či léčbě. Stává se ale také, že obrázek hledané kytky nenajdu, takže neznám třeba tuhle:
A ani tuto:
Chrpy znám. To je nenáročná kytka ze zahrádek našich babiček.

Zběhovec roste i na loukách a v poslední době se dostává do zahrad. Často ho vidím v zahradnictvích jako skalničku.
Před pár lety se mě Leonka ptala - Co to je, mami?
Já - Zběhovec.
Po několika dnech jsme na něj někde narazily a Leonka volá - Mami, tady je taky ten běháček! 
 Takže běháček zběhovec :-) a zvědavec, co rád běhá.
Někdy je dobré použít jmenovky. Výhodné to je zejména, když pro něco pošlu do zahrady jiného člena rodiny. 
Někdy ho ale musím navigovat, a tak z okna volám - Zima, zima, teplo, teplo, přihořívá, hoří!
A někdy tam raději jdu sama... 
 V jarním slunci krásně svítí odkvetlé modřence.

5 komentářů:

  1. Pravděpodobně to bude jeden z druhů modřence a potom jirnice.
    Dende

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, moc děkuji! O modřenci jsem uvažovala, ale jistá jsem si nebyla, a jirnice je pro mě nové slovo :-)
      Ivana

      Vymazat
  2. Ten druhý snímek má květ jako kakost, ale to bych musela vidět i listy... Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to jirnice, Jiřinko, jak psala Dende. Už jsem našla i v encyklopedii i na Google - obrázcích. Děkuji :-)
      Ivana

      Vymazat
  3. Ivanko, tak to já mám úplně jinak. Jména nepotřebuji znát, ani si je nikdy nezapamatuju a rozhodně je nehledám :-) Ale chápu, každý to máme jinak. Tím jsem chtěla říct, že jsi krásně nafotila a já se kochala, pomoct rozhodně nemůžu :-) Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova.