pondělí 17. července 2017

Pondělní RK a výlet do Luhačovic

Minulý týden v pondělí svolala Jana RK (ranní kávu) a společnou snídani v centru města v nově upravené restauraci. Ráno tam bylo ještě prázdno, ale postupně začali přicházet hosté. Restaurace je v budově plné ordinací, takže lidé přicházejí na malé jídlo i na oběd.
Náš stůl stál téměř pod stromem, který je dominantou restaurace a Jana s Lidkou seděly proti prosklené straně, takže měly výhled na centrum a mohly pozorovat dění na ulici.

Ve čtvrtek Jana volala znovu a nabídla nám, mně a Leonce, dvě volná místa v autě. Vezla druhý den do Luhačovic svou kamarádku Pavlu. Pavla jela za dcerou Aničkou, která tam má letní brigádu, a chtěla s ní pár dnů pobýt. No a Jana vezme na výlet babičku - tchýni a nás dvě. A tak jsme jely.
Cestování začalo tím, že řidička zaspala a nestihla se, chudák, ani nasnídat :-) Jinak to byla pohodová cesta. Za hodinu a půl jsme dorazily k přehradě v Luhačovicích, kde Anička právě čistila bazén v areálu koupaliště. My jsme se prošly po hrázi přehrady a krátkou cestou kolem vody.
V místním tržišti jsem koupila starší dceři Pavlíně krásný pruhovaný klobouk. Letěla další den do Egypta, a tak jsme s Leonkou rozhodly, že se jí bude hodit.
K poledni jsme už procházely lázeňskou kolonádou a zašly na oběd. Našly jsme stůl pro nás pět a vybíraly něco dobrého. Obsluhoval nás mladý číšník - Slovák, a když se jídelna trochu vylidnila, dal se s námi do řeči a zval nás na večerní lázeňský program. Samozřejmě jsme poděkovaly a řekly, že jsme tu jen na výletě, na takové dámské jízdě. Číšník řekl: ,,Dámy si spolu vždy lepšie rozumejú." A tahle věta pak mezi námi zazněla víckrát :-) A stala se heslem dne.
Nakoupily jsme domů lázeňské oplatky, znovu prošly kolonádu a galerii, pily vodu z pramene a daly si kafíčko v cukrárně a užívaly si ten lázeňský vzduch. Zjistily jsme, že nejlépe na cestu byla vybavena osmdesátiletá babička, protože když jsme něco potřebovaly, vytáhla to z tašky (asi kouzelné). Měla nůžky a hřeben a lázeňské nádobky na vodu a bezvadně se orientovala ve svém novém dotykovém mobilu a chválila nás, takže: Dámy si spolu vždy lepšie rozumejú...
Luhačovická parková výsadba a Jana, já, Leonka a babička Kahánková, která byla mou paní učitelkou ve školce. (Pavla fotí).

Zeď se jmény slavných osobností.

Lázeňská fontána.

Vyzkoušení telefonů na dětském hřišti.