neděle 26. srpna 2018

Hejno

Letos se sadařům a zahradníkům daří. Úrody je tentokrát dost. Naproti u sousedů vidím nalomenou a podepřenou větev švestky pod tíhou fialových plodů. Už jsem ochutnala i jejich třešňovici, také třešní prý bylo plno. O rajčatech jsem se už zmiňovala nedávno.
Vloni koupená ostružina také přinesla plody. Postupně je sbíráme a přisypáváme do krabičky v mrazničce.

A tento rok zaplodila i klejicha. V minulých letech květy opadaly a plodů zůstalo pár. Letos je obsypaná.
Já používám plody jen jako dekoraci, ale dočetla jsem se, že klejicha je léčivá bylina a chmýří ze semen se používalo jako vycpávkový materiál. Inu, naši předkové dokázali využít cokoli, co jim příroda nabídla. Já jsem semeníky pověsila na girlandu pod vrbu. Teď to vypadá, že někomu ulétlo hejno andulek a sraz mají u nás.

Příjemný zbytek srpna!

7 komentářů:

  1. Ivanko, ta girlanda vypadá nádherně. Tuhle rostlinu jsem nikdy neviděla. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  2. Som sa pobavila, pretože to naozaj vyzerá ako andulky. Pekný deň. Andrea

    OdpovědětVymazat
  3. Jů Ivi, tu klejichu jsem jednou dostala /semeník/ a zasadila a nic nevyrostlo. máte krásný houf papoušků. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, já jsem dostala kus kořene, ale vypadá to, že se v podzemí rozrůstá do metrové vzdálenosti, na jaře jsem dost vyškubávala. Hezký den!
      Ivana

      Vymazat
  4. Ivanko!!
    Takhle pověšení vypadají báječně!!!
    Já si letos semeníčky poctivě nasbírala do lněného pytlíčku a opravdu je na něco použiju- jsou tak nádherně hedvábné...
    Měj se krásně a děkuji!!! Jarka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova.