pondělí 5. srpna 2019

Růžičkový věnec

Na zahradě mám dva keře drobných růží. Jeden světlejší, druhý o něco tmavší. Oba jsem si vypěstovala z darovaných řízků a rostou i kvetou.
Každý rok odstřihávám rozkvetlé větvičky a suším je. Suším je všude po bytě, samozřejmě tam, kde nikomu nevadí.


Letos jich bylo dost na věnec. A tak jsem motala, lepila, zastrkávala a nedbala pichlavých trnů. Věnec je velký a, i když není dokonalý, jsem s výsledkem spokojená.



18 komentářů:

  1. věnec je nádherný!!! Přeji prima dny z Jizerek. Olina

    OdpovědětVymazat
  2. Věnec je krásný !!!!
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Letos mi růžičky hrozně rychle odkvétaly - ale tvoje ve věnečku vypadají nádherně romanticky ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo hodně sucho, není se čemu divit. Děkuji za komentář. Přeji krásné letní dny.
      Ivana

      Vymazat
  4. Moc krásný Ivo! Povedl se ti, určitě i krásně voní :-). Krásné dny, Ivana.

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherný !!! Musím dojít na řízky ,abych měla taky tak krásné růže . Užívej poslední týdny prázdnin. J.

    OdpovědětVymazat
  6. Ivanko, nádherný věnec. Já bych i měla materiál, ale věnce mi nějak nejdou. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  7. Krása, věnec i růžičky. Prosím o radu, jak jste je namnožila. Děkuji moc Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, dostala jsem z každé jen větvičku. Musí mít aspoň 6 oček (míst,ze kterých roste list). Větvičku jsem zapíchla do záhonu. 3 očka do země, 3 očka ven. Hodně jsem zalila a přikryla pětilitrovou lahví od okurek. A pak jsem jen zalévala, když bylo sucho a nechala takhle přes zimu až do jara. Na zimu jsem lahev trochu přihrnula hlínou nebo můžete zakrýt chvojím. Po mrazících jsem ji odkryla. Takhle jsem sadila hodně růží, ty zahradní se chytly, ty kupované moc ne. 😔
      Tak zkuste, nejlepší je na to červen a červenec, ale uvidíte, třeba bude vhodný i srpen.
      Ivana

      Vymazat
  8. A ještě jeden dotaz. Čtu, že má paní Ivana oxalis. prosím o zkušenosti, kdo pěstujete oxalis. Mám jeden krásný pod jehličnany už 3 roky a krásně kvete, ale chtěla bych jich víc. Pátrala jsme na internetu a zjistila, že se má na zimu ze země vyndavat hlízy, jinak zmrzne. To jsem nedělala. Nyní se však bojím, abych o ten můj 1 krásný nepřišla, když jej na zimu vyryji. Děkuji Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, oxalisů je asi hodně druhů. Nevím, jaký máte vy, ale pokud je na tom místě už dlouhou, nechala bych ho tak. Já mám 4 druhy a všechny mám v květináči a na zimu je schovávám. Dva mají takové dlouhé hlízy a ty mám pak jako pokojovou rostlinu. Sice v zimě trochu strádají a potřebují hodně světla, ale pak se venku zase zotaví. Dva zase mají cibulky a ty na zimu ostříhám a celý květináč schovám do chladu, vůbec ho nezalívám. V dubnu cibulky vyberu v zasadím do nové zeminy. Jednou jsem pár cibulek nechala venku a opravdu zmrzly.
      Ivana

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova.