pondělí 20. července 2015

Smažené meruňky


Rychle najít něco na zub, takovou malou a dobrou svačinku. Listuju starými kuchařkami a mám to: smažené meruňky.
Smažit můžeme různé druhy ovoce. Čerstvé nebo kompotované. Já jsem dostala pár meruněk a tak jsem vyzkoušela je. Našla jsem několik receptů na těstíčko a vybrala jsem tento:

Těstíčko s rumem
0,5 dl mléka
1 vejce 
1 lžíce rumu
2 lžičky cukru
špetka soli
60 g hladké mouky

Umícháme hladké těstíčko, do kterého namáčíme ovoce a smažíme dozlatova. Meruňky jsem vypeckovala a půlky ještě před namáčením do těstíčka pocukrovala. Lehký a rychlý moučník se může podávat teplý i studený. Výborný je s vanilkovým krémem nebo zmrzlinou.

3 komentáře:

  1. Ivka, ja robím iba smažené jablká, tak zvané jablká v župane. Iné ovocie ma ani nenapadlo obaliť v cestíčku a smažiť. Výborný nápad. Andrea

    OdpovědětVymazat
  2. Jejda, tak to musíme vyzkoušet. Vypadá to skvěle

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova.