sobota 5. července 2014

Stará stolička

Vybavilo se mi dětství, kdy jsem na ní sedávala u babičky v kuchyni pod oknem. Okno v babiččině bytě bylo zasazeno výš, babička moc vysoká nebyla, a proto musela na židličce stát, když se z okna dívala.



Ze židličky jsme se synem obrousili několik nátěrů a nakonec nechali jen tak prosvítat první vrstvu barvy pod druhou a dřevo pod první, tak jak se pod brusným papírem objevovala. Nic víc. Líbila se mi i tak. Jen jsem ji  pak polepila ubrouskovou technikou.




Vybrala jsem motiv starorůžových růží.


Na stránkách Ústavu pro jazyk český jsem se dočetla, že takovým židličkám se prý v Praze říkalo šamrle. K nám se slovo dostalo z němčiny, ale prapůvod tohoto slova je v latině - scamnus (lavice), v češtině se objevuje ve spojení školní škamna.
Jak je ten svět malý...

2 komentáře:

  1. MOC HEZKÁ A UŽITEČNÁ PRÁCE.
    KRÁSNĚ PROKOUKLA.
    PĚKNÉ DNY.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherná stolička, renovace se moc povedla. Anny

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova.