pondělí 14. listopadu 2022

Na levačku

Už měsíc se potýkám s výcvikem levé ruky. Prává má teď prázdniny a jen tak lehce něco přidrží - palcem, malíčkem.

Žádný háček, jehla, tužka, lepení a nůžky, to je teď mimo ni. Zahradu jsem zazimovala s pomocí rodiny. Podzimní zdobení bytu bylo odbyto jednou rukou. A tak zbylé aksamitníky rozzářily obývák.



Sem tak leželo nějaké jablíčko, které jsme s Jožánkem natrhali v parku. Na řadu přišlo i to, co jsem na jaře uplácala v keramice. (Minulý týden na prvním keramičení jsem se jen dívala...)



Ve škole si děti opravují úkoly mezi sebou samy. Moje známkování je kostrbaté, ještěže jedničky jsou tak jednoduché. 😀

Hledám snadné ,,jednoruké" recepty na vaření a pečení a objevuji i ty dávno zapadlé, jako třeba tento perník.


Levačkový perník s ořechy

SYPKÉ SUROVINY:

40 dkg hladké mouky

30 dkg cukru

1 lžička skořice

1 lžíce kakaa

1 prášekdo perníku

1 lžička sody

TEKUTÉ SUROVINY:

2 vejce

1/2 l mléka ( já dala kefír)

1 dcl oleje

1 lžíce marmelády

NAVÍC:

ořechy nebo rozinky nebo kandované ovoce

Všechny sypké suroviny dáme do mísy a metličkou promícháme. Přidáme všechny tekuté suroviny a metličkou spojíme v hladké těsto. Přidáme něco navíc a vlejeme do vymazané a moukou vysypané formy cca 25 cm x 35 cm, aby byl perník vyšší. Povrch posypeme ořechy. Pečeme na 180°C asi 30 minut.

7 komentářů:

  1. to znám, měla jsem to 6 týdnu po operaci palcového kloubu, týden před vyndaváním drátu mi onen praskl a měla jsem to dalších 6 neděl....výživné. vše se jeden naučí levajdou...přeji hodně sály a pevné nervy. Hlavně ať je tlapka zase v pořádku. Z Jizerek zdraví Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za podporu, Olinko, sama jsem zvědavá,co bude dál.
      Ivana

      Vymazat
  2. Ivi, hlavně ať se ruka brzy zahojí, přeju hodně zdraví ! Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Dovedu si to představit. Před léta jsem si pří pádu na kole naštípla loket a měla jsem sádru od zápěstí přes loket do pravého úhlu. Zaměstnávala jsem tenkrát levačku jak jen to šlo. Přeji, aby bylo brzy vše v pořádku.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Hanko, člověk si vždycky musí nějak poradit. Jen když tak uvažuju, co bych mohla udělat, kdyby nebyla dlaha... A nechci pořád někoho obtěžovat. Ale snad to nějak rozcvičím a bude všechno v pohodě. Měj se hezky!

      Vymazat
  4. Ivanko, to znám. Po operaci karpálního tunelu na pravé ruce jsem na tom byla měsíc podobně. Ať je brzy líp. Měj pohodový sváteční den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě a Marleyho pokousal sousedův pes, po 4 týdnech se zjistilo, že prst je zlomený, takže v 5. týdnu dlaha, teď rehabilitace, další kontrola za 3 týdny, to už budou 2 měsíce. A kdoví... Zatím prostředníček moc neohnu. Takže když zavřu pěst , trčí ven. Vypadá to skoro takhle 🖕, snad si to nikdo nebude brát osobně 😀
      Hezký víkend!
      Ivana

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova.