středa 2. srpna 2023

Dny řemesel

O rožnovském skanzenu jsem tu už několikrát psala. Ráda to místo navštěvuji. Starobylá atmosféra nutí člověka zpomalit, zamyslet se a obdivovat, co naši předkové zvládali bez dnešních technologií, jak byli sžití s přírodou. 

Přes víkend zde probíhaly Dny řemesel a setkání kovářů. Dvěma auty jsme vyjeli směr Rožnov pod Radhoštěm. Byla to skoro dámská jízda. Já, obě dcery, moje sestra, neteř a dceřina fenka. To slovíčko ,,skoro" byl Jožánek, jediný muž s námi. 

A jako jediný muž měl odvahu přiblížit se ke koni. :-)


Žasli jsme nad šikovnýma rukama všech řemeslníků, některé práce se mohly vyzkoušet, všude bylo slyšet  bouchání kovářských kladiv. Nakukovali jsme do stánků s řemeslnými výrobky řezbářů, tesařů, hrnčířů, kovářů, košíkářů a dalších. Jožánek se zastavil u strojů poháněných párou, přihlásil se do soutěže pro děti a svezl se na starobylém kolotoči. Na několika místech vyhrávali muzikanti a my jsme si s nimi taky zazpívali.

Oblíbila jsem si obchůdky s keramikou a několikrát jsem si tu koupila něco pro radost. Třeba malované hrníčky a mísy Keramiky U Kočků nebo formy na pečení Keramiky Maléř.
Honzovy buchty z jejich pečicí formy chutnají báječně!

6 komentářů:

  1. Mám ráda takové akce. Ráda obhlížím rukodělné výrobky, obdivuji šikovnost lidí.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, děkuji za komentář, měj se krásně!
      Ivana

      Vymazat
  2. Ivi, tohle jsou akce podle mého gusta. Miluju staré věci, skanzeny a jarmarky . Buchty jako od babičky k tomu krásně patří ! Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leničko, vždycky se na takové akce moc těším. Měj se pěkně!
      Ivana

      Vymazat
  3. Skanzeny tak miluju... dýchá z nich domov. I když se v domech žilo mnohdy hodně chudě. A buchty voní i z fotek :-)
    Pavel

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova.